Temadag: Det robuste sundhedsvæsen – når koordinering binder sektorer sammen

I får hermed en ”early warning”-invitation til temadag om Det robuste sundhedsvæsen – når koordinering binder sektorer sammen.

Det afholdes den 9. juni 2026 kl. 11.30–15.00 i Lærings- og Forskningshuset, Aabenraa.

Dette er den anden ud af i alt tre temadage om det robuste sundhedsvæsen i 2026. Programmet er under udarbejdelse og vil løbende blive opdateret her: Temadag 2: Det robuste sundhedsvæsen – når koordinering binder sektorer sammen

 

Målgruppe

Temadagen henvender sig til dem, der arbejder med eller omkring patienter i tværsektorielle forløb, herunder hjemmenær behandling. Det kan fx være som hospitalsansat, kommunalt ansat eller som aktør i praksissektoren – uanset om de møder patienterne i hverdagen, eller arbejder med at understøtte, udvikle eller organisere indsatsen.

Vi håber, I vil dele invitationen med de af jeres kollegaer, der kunne have interesse i at deltage. Det er gratis at deltage i temadagen.

 

Baggrunden for temadagene

Det er i Innovationsstyregruppen i Region Syddanmark besluttet at disse vidensdelingsarrangementer følger Region Syddanmarks innovationsstrategi og målbilledet om hjemmenær behandling som en central forudsætning for fremtidens sundhedsvæsen med fokus på effektive og sammenhængende behandlingsforløb. Temadagene i 2026 retter desuden særligt fokus på missionsområdet ”det robuste sundhedsvæsen”. Formålet med vidensdelingsarrangementerne er at understøtte udbredelse af gode løsninger og erfaringer lokalt og på tværs af sygehuse og kommuner.